Dobré ráno! 7 tipů pro ranní rituál + to-do-list

Ranní vstávání je pro většinu lidí nepříjemnou záležitostí. Dobrou náladu na celý den vám dodá každodenní rutina. Nabízíme vám 7 skvělých tipů pro ranní rituál, který vás nakopne na celý den.

Možná vaše ráno stojí za nic. Vstávání do práce bývá málokdy něčím příjemným. Zejména pokud je vám často po ránu špatně a slabo, měli byste zjistit, jestli máte dostatečně silnou imunitu. Máme pro vás ale 7 tipů pro ranní rituál, který vás zaručeně dostane.

Do ranního rituálu můžete zařadit jakékoli činnosti, které vám dodají vitamíny a odpočinek na celý den. Zbavte se stresu a napětí hned ráno!

Vvypijte vodu s citronem

Mezi první věci, které byste měli ráno udělat, je vypití sklenice teplé vody s citronem. Voda s citronem skvěle nabudí střevní peristaltiku, což je po ránu poměrně důležité. Asi nemusíme říkat proč. Vitamín C vám také pomůže podpořit imunitu a zbavit vás připadných počínajících viróz.

Citron by měl být čerstvě vymačkaný. Vypijte i dužinu. Ideální je použít vodu z filtrační konvice nebo vodu, kterou jste nechali odstát večer.

Napište si seznam úkolů

Vypracujte si seznam alespoň 3-4 hlavních úkolů na dnešek. Pevný seznam vám pomůže vyrovnat se se stresem v práci a také díky tomu budete mít lepší pocit z plnohodnotně stráveného dne. Seznam si pište denně třeba do diáře nebo do habit trackeru.

ranní rituál
Psaní seznamu úkolů je důležitý moment pro ranní rituál.

Krátké cvičení

Jako vhodné krátké cvičení můžete vyzkoušet lehký strečink, pozdrav slunci nebo několik kliků. Je v podstatě jedno, jaké cvičení použijete. Důležité je, abyste si protáhli svaly, zpevnili postoj a pořádně se prodýchali. Krátké ranní cvičení vám pomůže rozproudit krev a také díky němu předcházíte možným náhlým zraněním při jednoduchých pohybech.

Skvělá snídaně

Máte pocit, že ritualizace jídla nedává smysl? Omyl. Snídani zanedbává velké procento lidí, proto byste nad pořádnou snídaní měli přemýšlet. Zkuste se zamyslet nad tím, jestli vám vaše snídaně dodává všechny nutné živiny k tomu, abyste celý den fungovali. Důležité je také najít si na snídani dostatek času. Nespěchejte, kousejte důkladně a snězte všechno. K pití si uvařte povzbuzující čaj. Nepijte příliš kofeinu, protože kofein odvodňuje.

„Živá“ muzika

Neznamená to, že byste si měli každé ráno objednat orchestr. Poslouchejte živou hudbu ve smyslu takového žánru, který vám rozproudí krev. Můžete si najít nějaký zajímavý playlist na Spotify nebo na YouTube.

Perfektní ranní Spotify playlist.

Ustelte si

Připadá vám to malicherné? Jednou ze svobod, kterou jsme získali po opuštění rodičů, je svoboda moci si po sobě neuklidit. Nicméně zejména pokud pracujete na homeoffice, dobré ráno začíná právě úklidem postele. Protože ustlaná postel vám znemožní si do ní zase lehnout. Pokud si neustelete, máte pocit, že ráno ještě neskončilo.

Pro lepší pocit si můžete pořídit i přehoz, který přehodíte přes postel, čímž je váš dnešní pobyt pod peřinou oficiálně ukončen.

Poděkujte

Napište si seznam věcí, za které jste dnes vděční. Nemusí jich být mnoho. Často jsme ráno naladění na vlnu povinností, které nás čekají. Dovolte si občas trochu optimismu. Určitě se najde několik drobností, za které jste vděční. Může to být právě skvělá snídaně, ranní sex nebo krásný sen, který se vám zdál. Nezapomeňte také poděkovat za zdravé ruce a nohy, máte-li je. A pokud ne, určitě máte funkční mysl. A to je přece skvělé!

Ranní to-do list ke stažení

Členové našeho PREMIUM programu si mohou stáhnout graficky znázornění seznam k vytištění a následnému odškrtávání každé ráno! Seznam si umístěte na nástěnku nad postel nebo na lednici. Je možné jej vytisknout i jako plakát. Více o PREMIUM programu si přečtěte zde.

2 comments

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *